Nyt fra YouSee 27. maj 2016


Omlægning af IT-systemer kan desværre skabe problemer

Vi håber, at I vil have tålmodighed med os lidt endnu. Nogle gange skal det være lidt skidt, før det bliver rigtig godt. Sådan er det lige nu med vores nye it-system. Skiftet til det nye system er gået efter planen. Men desværre har der været nogle følgevirkninger, som I kan mærke i jeres daglige arbejde. Det er vi klar over, og vi arbejder på at få rettet fejlene. Vi beklager meget alle de gener, det giver jer og samtlige berørte beboere/medlemmer.

Når I ringer og bruger Selvbetjening
I YouSee Foreningsservice giver it-systemet også forsinkelser i vores daglige betjening af jer. Det tager længere tid end normalt for os at færdigmelde sager, at undersøge de forhold, som I ringer ind om, samt at lave ændringer i kontrakter, nye aftaler, tilbud og fakturaer.

Desuden behandler vi lige nu mange sager manuelt. Det gælder bl.a. op- og nedkoblingssager, åbning/afmelding af adresser og aktivering af jeres aftale om ny tv-boks. Følgevirkningerne gør også at de oplysninger, som I fx taster i Selvbetjening, ikke bliver opdateret med det samme.

Hvad betyder følgevirkningerne for jeres beboere/medlemmer?
Der er fortsat problemer ved bestilling og ændring af tv-pakker via yousee.dk.
På Mit YouSee kan der gå op til 24 timer, før man kan se ændringerne. På nogle adresser kan der være fejl i fakturaen eller i muligheden for købe et produkt. Årsagen er, at et mindre antal adresser ikke er korrekt overført i det nye it-system.
Live-tv fungerer i nogle tilfælde ikke på pc, tablet og mobil, idet kundens YouSee Login pt. ikke er aktivt.
Som sagt arbejder vi på at få rettet alle fejl. Det er en løbende udbedring, så vi kan desværre ikke sige, hvornår det hele fungerer, som det skal. Vi gør alt, hvad vi kan, for at løse problemerne og vil løbende holde jer opdateret, når der sker ændringer og fremskridt.

Venlig hilsen
YouSee